アビリティ一覧

[2011/11/28 版]
[UP]


[2011/11/28]

一部、日本語訳がありますが間違っている可能性大なので注意。(笑)
あっしがこう思っている、っていう訳になっているので。(^^;
従って、ここでの訳を信用して被害を被っても当方では責任持てないので、訳を信用する際は自己責任でいっちょよろ。



  1. 本文中の「X (n)」的な表記は、勇者のステータスとか色々な要素で変わる値と思われます。
    括弧内の数字は、メモした時の値。
  2. Might 及び Magic ability のレベルは 1 が Hero レベルが 1 から。レベル 2 は Hero レベルが 5。レベル 3 は Hero レベルが 15 必要

各項目と略語の説明
項目 説明
Lv Name の ability や magic の対応レベル。Lv1 で勇者のレベル 1 以上、Lv2 で勇者のレベル 5 以上、Lv3 で勇者のレベル 15 以上必要
Name ability や magic の名前
Require ability または magic を習得するための前提条件。勇者の必要レベルは、「Lv」で対応しているため、ここでは習得する時に既に必要な ability または magic を記述。
Description 説明。意味不明な日本語訳と英語本文を載せています。本文の中には転記ミス等もあるかもです。
Mana ability または magic を使う際に必要な Mana。元となっているのはゲーム中の値なので何かの影響で本来必要な Mana から減少されている場合もあるかも。
School ジャンルなのかね?元の表記をそのまま転記しているだけ。
Rep 「Reputation」の略。ability または magic を使った場合に増加する Reputation を示す。
B = Blood, N = Neutral, T = Tears
Type ability または magic の発動種類。
AA = Active Adventure ability(マップ上でコマンドによって使う種類),
AC = Active Combat ability(戦闘時にコマンドで使う種類),
PA = Passive Adventure ability(ずーっと発動している種類),
PC = Passive Combat ability(戦闘中効果のあるもの)
Charge ability または magic が使える回数。戦闘時に「1 charge」という表現になっている物は、戦闘中に 1 回しか使えない。逆に表記がないものは制限なし。
Recast ability または magic が次に使えるまでに必要なターン数。
Note 備考欄。使った感想とか、備忘録的なことを好き勝手に書く欄。

Might abilities - Paragon
Level 1 Defender I Diplomat Charismatic Leader Destiny's Chosen I Enlightenment Logistics Pathfinding Assailant I
Level 2 Defender II
Charismatic Leader II Destiny's Chosen II Mentoring Snatch
Assailant II
Level 3 Defender III
Charismatic Leader III Destiny's Chosen III


Assailant III
Might abilities - Realm
Level 1 Architect I Economist I
Scouting I



Level 2 Architect II Economist II
Scouting II Plunder Mine Sabotage Mine

Level 3
Economist III
Scouting III



Might abilities - Tactics
Level 1 Reinforcements I Duck and Cover Battle March Ambush Tactics I Siege Master I

Level 2 Reinforcements II


Tactics II Siege Master II

Level 3 Reinforcements III



Siege Master III

Might abilities - Warcries
Level 1

Stand Your Ground Rush! Heroism Flawless Assault

Level 2
Evasive Maneuvers Stand Your Ground, Mass Warlord's Command Heroism, Mass
Pressed Attack
Level 3
Intimidation Taunt

Heroic Charge

Might abilities - Warfare
Level 1 Counterstrike I Parry Toughness I
Archery I


Level 2 Counterstrike II
Toughness II
Archery II Giant Slayer

Level 3 Counterstrike III Resilience Toughness III Rampage Archery III Cleave

Magic abilities - Air
Level 1 Storm Winds I
Air Magic I Grounded Storm Arrows


Level 2 Storm Winds II
Air Magic II

Lightning Bolt Thunderclap
Level 3
Summon Air Elemental Air Magic III

Chain Lightning

Magic abilities - Fire
Level 1 Burning Determination Fire Shield Fire Magic I Fire Bolt
Inner Fire

Level 2

Fire Magic II Fire Ball Immolation Inner Fire, Mass

Level 3
Summon Fire Elemental Fire Magic III Fire Storm Frenzy


Magic abilities - Earth
Level 1 Regeneration
Stone Skin Earth Magic I



Level 2 Regeneration, Mass Rockwalls Stone Skin, Mass Earth Magic II Erosion


Level 3
Summon Earth Elemental Petrification Earth Magic III Earthquake Poison Cloud

Magic abilities - Water
Level 1 Ice Armor

Water Magic I
Ice Bolt

Level 2 Ice Armor, Mass Ice Wall Frozen Ground Water Magic II Eternal Winter Blizzard Ice Breaker
Level 3
Summon Water Elemental
Water Magic III
Circle of Winter

Magic abilities - Light
Level 1 Celestial Armor Heal Retribution Aura I Light Magic I



Level 2 Celestial Armor, Mass Heal, Mass Retribution Aura II Light Magic II
Sunburst

Level 3 Summon Light Elemental Purity, Mass Retribution Aura III Light Magic III
Blindness

Magic abilities - Darkness
Level 1 Weakness
Dark Magic I Agony Despair Life Drain

Level 2 Weakness, Mass
Dark Magic II Agony, Mass Despair, Mass Life Drain, Mass Purge
Level 3 Summon Darkness Elemental Terror Dark Magic III Puppet Master



Magic abilities - Prime
Level 1 Arcane Ward Dispel Magic Prime Magic I Arcane Exaltation I Magic Affinity I Slow Haste Disruption
Level 2 Arcane Ward Dispel Magic, Mass Prime Magic II Arcane Exaltation II Magic Affinity II Slow, Mass Haste, Mass Mana Leech
Level 3 Arcane Ward Time Stasis Prime Magic III Arcane Exaltation III Magic Affinity III Meditation Teleport Implosion

Might abilities - Paragon
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Defender I 勇者は X (1)分 Might Defense を永久に得る。
Hero Gain X (1) Might Defense permanently.
Paragon T PA
2 Defender II Defender I 勇者は X (2)分 Might Defense を永久に得る。
Hero Gain X (2) Might Defense permanently.
Paragon T PA
3 Defender III Defender II 勇者は X (2)分 Might Defense を永久に得る。
Hero Gain X (2) Might Defense permanently.
Paragon T PA
1 Diplomat 勇者は敵対生物と交渉できるようになる。参加させることを望むなら X (8%) 分、彼らを雇える可能性の増加と勇者の軍勢へ参加コストの減少させる。
Allows Hero to effectively negotiate with hostile creatures.
Increases chances of recruiting them and reduces the cost of creatures that wish to join your army by X (8%)
Paragon T PA
1 Charismatic Leader 勇者は X (2) 分の Leadership を永久に得る。
Hero gains X (2) Leadership permanently
Paragon N PA
2 Charismatic Leader II Charismatic Leader 勇者は X (2) 分の Leadership を永久に得る。
Hero gains X (2) Leadership permanently
Paragon N PA
3 Charismatic Leader III Charismatic Leader II 勇者は X (2) 分の Leadership を永久に得る。
Hero gains X (2) Leadership permanently
Paragon N PA
1 Destiny's Chosen I 勇者は X (2) 分の Destiny を永久に得る。
Hero gains X (2) Destiny permanently
Paragon N PA
2 Destiny's Chosen II Destiny's Chosen I 勇者は X (2) 分の Destiny を永久に得る。
Hero gains X (2) Destiny permanently
Paragon N PA
3 Destiny's Chosen III Destiny's Chosen II 勇者は X (2) 分の Destiny を永久に得る。
Hero gains X (2) Destiny permanently
Paragon N PA
1 Enlightenment 全ての経験値は勇者によって X (25%) 増加を得る。
All experience gained by the Hero is increased by X (25%).
Paragon N PA
1 Logistics 勇者の地上移動力は X (3) 増加する。
Increases the Hero's Land Movement by X (3).
Paragon N PA 敵の勇者を捕まえたり/逃げたりと最重要 ability の一つ。
1 Pathfinding 勇者の海上移動力は X (3) 増加し、荒れた地形での移動ペナルティを Y (50%) 軽減する。
Increases the Hero's Sea Movement by X (3) and reduces movement penalty on hard terrain by Y (50%).
Paragon N PA Logstics と合わせて早めに取得したい。
2 Mentoring 勇者は師匠となる。他の友軍の勇者と出会った時、師匠の経験値の X (75%) まで経験値を得る。
The Hero is now a “Mentor”.When he meets another friendly Hero, the latter gains experience up to X (75%) of the Mentor's experience.
Paragon N PA HoMM6 のキャンペーンでは新たに雇う勇者は主人公のレベルに応じてレベルアップしているので、ちょっと微妙かも?但し、PvP だと応じてレベルアップしている以上にレベルを上げられるので意外にいいのかも?想像でしかないけど。
2 Snatch Logistics 勇者は資源の収集、建物へのアクセス及びその他似たような行動で移動ポイントを使わない。
The Hero spends no movement points to pick up resources, access building and other similar actions.
Paragon N PA HoMM5 では凄いお世話になった時があった ability。習得している skill/ability を忘れさせてくれる NPC キャラに好きな skill/ability が出るまで話掛けていたっけかな。(^^; とは言え、HoMM6 では似たような機能がないので必要ないかも?
1 Assailant I 勇者は X (1) Might Power を永久に得る。
Hero gains X (1) Might Power permanently.
Paragon B PA
2 Assailant II Assailant I 勇者は X (2) Might Power を永久に得る。
Hero gains X (1) Might Power permanently.
Paragon B PA
3 Assailant III Assailant I 勇者は X (2) Might Power を永久に得る。
Hero gains X (2) Might Power permanently.
Paragon B PA
Might abilities - Realm
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Architect I 部隊住居の部隊数は X (1) だけ地域で増加する。
Creature dwelling production is increased in the area by X (1).
0 Prime N PA
2 Architect II Architect I 街の建設はアップグレードとコンバートで X (20%) 安くなる。この効果は勇者が街の中にいた時のみ。
Town buildings are X (20%) cheaper to upgrade and convert. Hero has to be in the town for this effect.
0 Prime N PA 雇い勇者が Level 5 以上でゲット出来るようになった時、資源の消費を少しでも下げるためにお世話になってます。(笑
3 Architect III Architect II 1 日 1 回、勇者は訪れている街の建設を助けることが出来る。もう 1 つの建設を行う時間を与えます。
Once per day, the Hero can help organize construction in the visited town, granting time for another building to be constructed.
0 Realm N AA
1 Economist I 彼の冒険道中で、勇者は X (20%) 多い金と資源を見付ける傾向がある。
In the course of his adventures, the Hero tends to find X (20%) more gold and resources.
0 Prime N PA
2 Economist II Economist I 交易所のレート(資源交換)はより良くなる。交易所が X (1) 多く計上される。
Marketplace rates (resource exchange) are more favorable. Counts as X (1) extra marketplaces.
0 Prime N PA 雇い勇者が Level 5 以上でゲット出来るようになった時、資源の交換率を上げる時にお世話になってます。(笑
3 Economist III Economist II 毎日 X (1) 木材と Y (1) 鉱石が産出される。
Produces X (1) Wood and Y (1) Ore each day.
0 Prime N PA 雇い勇者が Level 15 以上でゲットできるようになった時、大体資源や金が足りなくなるので、Economist IIとこれを取って少しでも内政の足しに...
1 Scouting I 勇者の視認範囲が X (1) 増加し、移動範囲内の中立軍、敵軍、街と駐屯軍の部隊数を知ることが出来る。
Increases the Hero's Scouting Radius by X (1) and allow him/her to see the precise number of creatures in neutral armies, in enemy armies, towns and garrisons within his movement range.
0 Prime N PA
2 Scouting II Scouting I 勇者の視認範囲が X (1) 増加し、移動範囲内の敵勇者の正確な情報(Ability、Artifact 装備、Reputation 等等)を知ることが出来る。
Marketplace rates (resource exchange) are more favorable. Counts as X (1) extra marketplaces.
0 Prime N PA
3 Scouting III Scouting II 勇者の視認範囲が X (1) 増加し、オーバービュー地図上の全ての所有されていない資源や Artifact の位置が明らかになる。
Increases the Hero's Scouting Radius by X (1) and reveals the location of all unclaimed resources and artifacts on the overview map.
0 Prime N PA
2 Plunder Mine 勇者は敵鉱山を略奪するために残りの移動ポイントを全て消費し、直ぐに X (3) 日分の生産分を取得します。鉱山は略奪分の日数操業停止します。
The Hero consumes all his/her remaining movement points to plunder an enemy mine, immediately taking production worth X (3) days in advance. The mine stops production for the plundered days.
0 Realm N AA 雇い勇者が Level 5 以上でゲット出来るようになった時、LogisticsPathfindingScouting IIを持たせた偵察勇者に持たせて、敵地でセコク資源ゲットです。まぁ、大抵、敵に突っ込まれてやられちゃうんですが(爆
2 Sabotage Mine 勇者は敵鉱山をサボタージュさせるために残りの移動ポイントを全て消費する。サボタージュした鉱山は X (7) 日間操業停止になる。敵勇者が鉱山を訪れるとサボタージュ効果は消えます。しかし、勇者の移動ポイントは全て無くなります。
The Hero consumes all his/her movement points to sabotage an enemy mine. The sabotaged mine stops production for X (7) day(s). Visiting enemy heroes will clear the sabotage effect but lose all their movement points in doing so.
0 Realm N AA
Might abilities - Tactics
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Reinforcements I 目標の Core 部隊数は勇者の軍隊のオリジナルサイズによって増加します。部隊のオリジナル数を超えた増援分は Heal が出来ず、且つ、戦闘後に残りません。
Target Core creature's number is increased depending on the original size of the hero's army. Reinforcements above the stack's original limit cannot be healed and will not remain in the army after the combat.
0 Tactics T AC 1/1 思っていた以上にやばいアビリティ。序盤ではあまり恩恵がない感じだが、中盤以降 Core くりーちゃーが増えると、その数(オリジナルサイズ)に伴って、増加する数が多くなる。Counterstrike III を持っている場合、反撃無制限の Core くりーちゃーに掛けて敵陣に突撃させると当然敵はそれを標的にするが、敵が攻撃する前に反撃するので Shooter 以外全部 1 turn で全滅とかになる場合もあったり。単体でも数が増えることで脅威になるが、他の Ability と複合させることで半端ない効果がある。
2 Reinforcements II Reinforcements I 目標の Core または Elite 部隊数は勇者の軍隊のオリジナルサイズによって増加します。部隊の最大オリジナル数を超えた増援分は戦闘後に残りません。
Target Core or Elite creature's number is increased depending on the original size of the Hero's army. Reinforcements above the stack's original maximum will not remain in the army after the combat.
0 Tactics T PC
3 Reinforcements III Reinforcements II 目標の Core、Elite または Champion 部隊数は勇者の軍隊のオリジナルサイズによって増加します。部隊の最大オリジナル数を超えた増援分は戦闘後に残りません。
Target Core, Elite or Champion creature's number is increased depending on the original size of the Hero's army. Reinforcements above the stack's original maximum will not remain in the army after the combat.
0 Tactics T PC
1 Duck and Cover 友軍の部隊は X (13%)効率的にカバーを使う。また、城壁にも適用する。
Friendly creatures use covers X (13%) more efficiently. Also applies to siege walls.
0 Tactics T PC
1 Battle March 友軍の部隊の移動力は攻城戦で X (2) 増加する。
Friendly creature's Movement is increased by X (2) in siege combats.
0 Tactics N PC
1 Ambush 友軍の部隊のイニシアチブは戦闘開始後 3 ターンの間 X (5) 増加する。
Increases the Initiative of friendly creatures by X (5) for the first three turns of the combat.
0 Tactics N PC 戦闘序盤に、先手を取りたい場合に有効。アイテム等でも Initiative は増えるけど、これで更に確実なものに。Might 系勇者の反撃されないユニットと Cleave で開始後に敵 2 stack 殲滅とかする時の足しに。
1 Tactics I 勇者の軍勢は戦闘前に戦列を整えることが出来る。
The Hero's army can be redeployed just before combat.
0 Tactics N PC
2 Tactics II Tactics I 勇者の軍勢は戦闘前に戦列を整えることが出来る領域が広がる。(3 列目まで使えるようになる)
The area in which the Hero's army can be redeployed before combat is enlarged.
0 Tactics N PC
1 Siege Master I 勇者のカタパルトの構造物ダメージは X (1) 増える。
The structural damage of the Hero's catapult is increased by X (1).
0 Tactics B PC
2 Siege Master II Siege Master I 守備隊へ毒を盛る。敵の生きた部隊は城壁の裏に立つ間、毎ターン X (82) ダメージ(Earth)を与える。
Poisons the supplies of defending armies. Enemy living creatures are dealt X (82) damage (Earth) each turn while they stand behind the walls.
0 Tactics B PC
3 Siege Master III Siege Master II カタパルト射撃はまたカタパルトの目標に隣接する部隊に X (396) ダメージ(Might)を与える。
Catapult shots also deal X (396) damage (Might) to stacks adjacent to their target.
0 Tactics B PC ダメージは合計みたいで被害を与える部隊数分で頭割りかも?
Might abilities - Warcries
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Flawless Assault 目標の部隊の攻撃は X ターンの間、最大ダメージを与えるようになる。
Target stack's attacks will inflict maximum damage for X (2) turns.
0 Warcries B AC
2 Evasive Maneuvers あなたのクリーチャーへ与えられる全ての攻撃が Y (2) turn の間 X (10%) 減る。
Decreases damage dealt to your creatures with all attacks by X (10%) for Y (2) turns.
0 Warcries T AC 3 turn 本当に全部の攻撃のダメージが減るのか良く分からないけど気休めに使ってます。
2 Pressed Attack 目標の味方部隊を X (2) ターンの間勇者と日も付ける。いつでも部隊が攻撃すると(反撃は除く)、勇者は最初に目標を攻撃する。
Links the Hero with the target friendly stack for X (2) turns. Each time the stack attacks (except retaliation), the Hero attacks its target for free first.
0 Warcries B AC
3 Intimidation 全ての敵は X (2) turn 脅迫される。Core クリーチャーは Elite と Champion を攻撃できない。Elite は Champion を攻撃できない。
All enemy creatures are intimidated for X (2) turns. Core creatures cannot attack Elites and Champions, Elites cannot attack Champions.
Paragon N PA 1/0 無し これは相手の雑魚が多い時に有用。Elite と Champion で突っ込んで行って、数の多い Core を減らしたい時に助かる。でも、100% 敵全部に効く訳ではないので注意。
3 Taunt 隣接した敵は、X (53%) 減ったダメージで目標の友軍部隊を強制的に攻撃する。Taunt したクリーチャー攻撃を行う、ターンの行動が終了する。
Adjacent enemies are forced to attack target friendly stack with X (53%) reduced damage. Taunted creatures attack in turn, consuming their action for the turn.
0 Warcries T AC
3 Heroic Charge 目標の友軍クリーチャーは攻撃前に十字方向に対して X (2) の移動力と Y (+9%) のダメージを得る。
Target friendly creature gains X (2) Movement and Y (+9%) damage for each square crossed before the attack.
0 Warcries B square crossed の意味が分からんw
1 Stand Your Ground 目標の部隊は 1 回の追加反撃を得て、Y (3) ターンの間 X (15%) 分の Might Defense を増加させる。
Target stack gains one extra retaliation and its Might Defense is increased by X (15%) for Y (3) turns.
0 Warcries T AC
2 Stand Your Ground, Mass Stand Your Ground 全ての部隊は 1 回の追加反撃を得て、Y (3) ターンの間 X (14%) 分の Might Defense を増加させる。
All friendly stacks gain one extra retaliation and their Might Defense is increased by X (14%) for Y (3) turns.
0 Warcries T AC
1 Rush! 命令された目標の歩行部隊は Rush! によって、Y (50%) 分の移動と X (16) 分のイニシアチブが増加する。
Orders target walker stack to rush: increases Initiative by X (16) and Movement by Y (50%).
0 Warcries N AC
2 Warlord's Command Rush! 目標部隊はこのターンの行動が終わったことにされる。
Target stack which has not taken an action this turn acts now instead of when it was supposed to.
0 Warcries N AC
1 Heroism 目標の部隊は Z (3) ターンの間、X (15) 分 Morale と Luck、Y (17%) のダメージ(Might)が増加する。
Increases target stack's Morale and Luck by X (15) and Damage (Might) by Y (17%) for Z (3) turns.
0 Warcries B AC 3
1 Heroism, Mass Heroism 全ての友軍部隊は Z (3) ターンの間、X (5) 分 Morale と Luck、Y (10%) のダメージ(Might)が増加する。
Increases all friendly stack's Morale and Luck by X (5) and Damage (Might) by Y (10%) for Z (3) turns.
0 Warcries B AC 3
Might abilities - Warfare
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Counterstrike I 全ての友軍クリーチャーの反撃に X (10%)のダメージが増加する。
Increases damage of all friendly creatures by X (10%) on their retaliation.
0 Warfare T PC
2 Counterstrike II Counterstrike I 勇者の軍勢の全ての友軍クリーチャーは戦闘開始 X (2) ターンの間反撃が 1 回追加できる。
All friendly creatures in the Hero's army can retaliate one additional time during the first X (2) turns of the combat.
0 Warfare T PC
3 Counterstrike III Counterstrike II 勇者の軍勢の全ての友軍クリーチャーは戦闘開始 X (2) ターンの間、敵の攻撃前に反撃ができる。
All friendly creatures in the Hero's army can retaliate one additional time during the first X (2) turns of the combat.
0 Warfare T PC Champion Unit を突っ込ませて敵が攻撃してくると 2 回くらいまで攻撃を受ける前に反撃するので、状況によってはかなり強力。更にいうと Passive な Ability なのでいつでも発動状態なのがいうことなし。
1 Parry 友軍の部隊が何か理由で反撃できない時、敵の攻撃を受け流すことで X (8%) ダメージを軽減する。
When a friendly stack cannot retaliate to an enemy melee attack for any reason, some of the creatures parry it reducing the damage taken by X (8%).
0 Warfare T PC
3 Resilience 友軍の部隊が連続 3 回攻撃される時、その部隊は戦闘で X (3) Might Defense と Y (+3%) 分の最大 HP を得る。全ての Might 攻撃に有効。
When a friendly stack is attacked three times in a row, it gains X (3) Might Defense and Y (+3%) Maximum Health for the rest of the combat. All might attacks are valid.
0 Warfare T PC
1 Toughness I N (2%) 分友軍クリーチャーの最大 HP が増加する。
Increases Maximum Health of friendly creatures by N (2%) .
0 Warfare T PC
2 Toughness II Toughness I N (2%) 分友軍クリーチャーの最大 HP が増加する。
Increases Maximum Health of friendly creatures by N (2%) .
0 Warfare T PC
3 Toughness III Toughness II N (2%) 分友軍クリーチャーの最大 HP が増加する。
Increases Maximum Health of friendly creatures by N (2%) .
0 Warfare T PC
3 Rampage 味方部隊が連続して 3 回攻撃を行った時、その部隊は X (5) Might Power を戦闘が終わるまで得る。全ての物理攻撃は有効。
When a friendly stack attacks three times in a row, it gains X (5) Might Power for the rest of the combat. All might attacks are valid.
0 Warfare B PC 「rest of combat」なので、戦闘終了までだよね?攻撃が途切れるとかだと「rest of attack」だと思うので。
Passive ability なんで全 部隊 が対象になるのが良いし、戦闘中 X 増えると美味しい。が、そんな長丁場な戦闘と連続攻撃する部隊って意外にない気がするんだよな....(^^;
1 Archery I 友軍の部隊の遠距離攻撃は N (6%) の追加ダメージ。
Friendly creatures's ranged attacks deal N (6%) more damage.
0 Warfare B PC
2 Archery II Archery I 友軍の部隊のダメージはそれぞれの連続した遠距離攻撃によって X (3%) 増加していく。接近攻撃するか接近攻撃されると連続性が失われる。
Friendly creature's damage increases by X (3%) for each consecutive ranged attack. Attacking in melee or being attacked in melee will break the chain.
0 Warfare B PC 敵に城へ攻め込まれたりした時に近距離攻撃されない限り、ダメージがどんどん増加していくってことだから敵の fly unit とかを早めに倒せれば良い感じに守りきれるかも?ちなみに効果のほどを気にしたことはないなぁ。(って、本当に増加しているんかいな??)
3 Archery III Archery II 友軍の部隊の距離をペナルティを N (50%) 軽減する。
Reduces friedly creatures' ranged penalty by N (50%)
0 Warfare B PC
2 Giant Slayer large と huge サイズの部隊へ X (5%) 分のダメージを増加する。
Increases damage deal to large and huge creatures by X (5%).
0 Warfare B PC
3 Cleave 友軍部隊で最初に敵部隊を全滅させるともう 1 回行動を得る。それはまた Z (3) ターンの間 X (+16) Morale と Y (+5) のイニシアチブを報奨として与えられる。
The first friendly creature destroying an enemy stack instantly gains a free action. It also benefits from X (+16) Morale and Y (+5) Initiative for Z (3) turns.
0 Warfare B PC 「1 回行動を得る」っていうのが大きくて、Morale による行動追加じゃないから、移動力も攻撃力もそのままなんで反撃されない部隊で敵部隊を全滅させると開始早々に相手の戦力をがっつり減らすことが出来る。数の暴力が出来るようになると、やばい ability。(Stronghold の might 系勇者 Fury にお世話になりました)
Magic abilities - Air
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Storm Winds I 勇者は X (5) ターンの間、敵の遠距離攻撃部隊を弱める風邪をよび出す。全ての敵射手のダメージは Y (10%) 減少する。
The Hero calls upon the winds to impair enemy ranged-attacking creatures for X (5) turns. Damage of all enemy shooters is reduced by Y(10%)
20 Air T AC
2 Storm Winds II Storm Winds I Storm Winds によって X (20) ダメージ(Air) とまた "Dazed(目くらまし)"の効果を加え、全ての部隊に影響を与える。
All creatures affected by Storm Winds are dealt X (20) damage (Air) and also inflicted by the “Dazed” effect.
Air T PC
3 Summon Air Elemental X (5) Air Elemental を召喚する。
Summon X (5) Air Elementals.
45 Air T AC
1 Air Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Air) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Air).
Prime N PA
2 Air Magic II Air Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Air) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Air).
Prime N PA
3 Air Magic III Air Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Air) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Air).
Prime N PA
1 Grounded 警告風付与は目標敵飛行クリーチャーを地上へ下ろす。目標部隊 X (1) ターンの間飛行能力を失う。地上へ下ろされたクリーチャーは非常に短い距離の移動は可能である。
Hostile winds buffet target enemy flying creature down to the ground. Target stack loses the ability to fly for X (1) turns. Grounded creatures can move only short distances.
15 Air N AC
1 Storm Arrows 目標部隊の遠距離攻撃は距離ペナルティがなくなり、Y (2) ターンの間 X (26%) の追加ダメージ(Air)を与える。
Target stack's ranged attacks suffer no range penalty and deal extra X (26%) damage (Air) for Y (2) turns.
15 Air B AC
2 Lightning Bolt X (78) ダメージ (Air) を目標の敵クリーチャーに与える。
Deals X (78) damage (Air) to target enemy creature.
30 Air B AC
3 Chain Lightning Lightning Bolt X (292) ダメージ (Air) を目標部隊に与え、且つ、3 つの追加敵部隊へ跳ねる。それぞれ跳ねた時にダメージは半分になる。
Deals 292 damage (Air) to the target stack and jumps to three extra enemy stacks. Damage is halved by each jump.
45 Air B AC
2 Thunderclap 全てのダメージ (Air) が勇者と勇者の部隊によって与える場合、目標に対して Dazed 効果を与える確率が X (75%) 存在させる。
All damage (Air) dealt by the Hero and His army have X (75%) chance to inflict the “Dazed” effect on their target.
Air B PC
Magic abilities - Fire
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Burning Determination 目標の Morale は X (66) 増加し、 Y (2) ターンの間アビリティは減少しない。目標から Morale の効果によって全ての負の効果が取り除かれる。
Target's Morale is increased by X (66) and cannot be reduced by abilities for Y (2) turns. Dispels all negative effects affecting Morale from the target.
15 Fire T AC
2 Burning Determination, Mass Burning Determination 全ての友軍部隊の Morale は X (66) 増加し、 Y (2) ターンの間アビリティは減少しない。全ての友軍クリーチャーから Morale の効果によって全ての負の効果が取り除かれる。
All friendly stacks' Morale is increased by X (66) and cannot be reduced by abilities for Y (2) turns. Dispels all negative effects affecting Morale from all friendly creatures.
40 Fire T AC
1 Fire Shield Fire Shield を X (3) ターンの間目標へ与える。Fire Shield は Y (22) の Magic Defense を増加させ、また、Z (2) ダメージ/クリーチャーのため攻撃者を燃やす。
Gives a Fire Shield to the target for X (3) turns. Fire Shield increases Magic Defense by Y (22) and also burns attackers for Z (2) damage/creature.
15 Fire T AC
3 Summon Fire Elementa X (1) Fire Elemental を召喚する。
Summons X (1) Fire elementals.
45 Fire T AC
1 Fire Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Fire) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Fire).
Prime N PA
2 Fire Magic II Fire Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Fire) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Fire).
Prime N PA
3 Fire Magic III Fire Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Fire) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Fire).
Prime N PA
1 Fire Bolt 炎爆発を発生させ、単体敵目標に X (65) ダメージ(Fire)を与える。
Launches a burst of fire at a single enemy target dealing X (65) damage (Fire).
15 Fire B AC
2 Fire Ball Fire Bolt 3x3 範囲に X (56) ダメ-ジ(Fire)を与える。中心の周りは半分のダメージを与える。
Deals X (56) damage (Fire) in target 3x3 area. Deals half damege around the center.
30 Fire B AC
3 Fire Storm Fire Ball 5x5 範囲に全てのクリーチャーに X (30) ダメ-ジ(Fire)を与える。
Deals X (30) damage (Fire) to all creatures in target 5x5 area.
45 Fire B AC
2 Immolation 勇者の Fire 系呪文は Y (2) ターンの間追加 X (21%) ダメージを与える。
Fire spells of the Hero deal an extra X (21%) damage on the next Y (2) turns.
Fire B PC Turn 数制限があるのに Passive Combat ability とは是いかに?
3 Frenzy 目標の同盟または敵は、X (6%) 増やされたダメージで隣接するクリーチャーを直ぐに攻撃する。目標の今のターン行動は消費されない。
Target ally or enemy instantly attacks an adjacent creature with X (6%) increased damage. Does not consume the target's action for the current turn.
55 Fire B AC
1 Inner Fire 目標を X (32%) ダメージ(Might)と Y (10) イニシアチブを増加する。Z (2) ターン分。
Increases target's Damage (Might) by X (32%) and Initiative by Y (10). Lasts Z (2) turns.
10 Fire B AC
2 Inner Fire, Mass inner Fire 勇者の軍勢を X (14%) ダメージ(Might)と Y (5) イニシアチブを増加する。Z (2) ターン分。
Increases target's Damage (Might) by X (32%) and Initiative by Y (10). Lasts Z (2) turns.
40 Fire B AC
Magic abilities - Earth
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Regeneration 目標の友軍部隊は 1 ターンに X (24) ヒールされる。Y (5) ターン分。
Target friendy stacks is healed by X (24) / turn. Lasts for Y (5) turn.
15 Earth T AC 3 長いターン数 HP が回復していくので意外に重宝。単体系だから使い所は難しいけど。
2 Regeneration, Mass Regeneration 全ての友軍部隊は 1 ターンに X (9) ヒールされる。Y (5) ターン分。
All friendly stacks are healed by X (9) / turn. Lasts for Y (5) turn..
40 Earth T AC 1 長いターン数 HP が回復していくので意外に重宝。全ユニットへ効果があるもよい。ただ戦闘中 1 回しか使えないから使うタイミングが難しい。また 1 ターンの回復量が少ないのでユニットが持つ Regeneration タイプの回復アビリティがあれば重ねがけしておく場合もあり。
2 Rockwalls Y (2) ターンの間、目標地域に X (1) 構造 HP の 1x1 石壁を 3 ブロック作り出す。それぞれのブロックは遠距離攻撃へのカバーを準備する。
Creates three blocks of 1x1 rockwall with X (1) structure point to the targeted areas for Y (2) turns.
Each block provides cover to ranged attacks.
30 Earth T AC
3 Summon Earth Elemental X (7) Earth Elemental を召喚する。
Summons X (7) Earth Elementals.
45 Earth T AC
1 Stone Skin Y (5) ターンの間、目標の友軍部隊は X (32%) 分、与えられたダメージ(Might)を軽減する。
Reduces damage (Might) dealt to target friendly creature by X (32%) for Y (5) turns.
10 Earth T AC
2 Stone Skin, Mass Stone Skin Y (5) ターンの間、全ての友軍部隊は X (15%) 分、与えられたダメージ(Might)を軽減する。
Reduces damage (Might) dealt to all friendly creature by X (15%) for Y (5) turns.
40 Earth T AC
3 Petrification X (3) ターンの間、目標の部隊は石へと変わり、無敵になる。目標敵は行動が出来ない。目標の友軍部隊も行動できないが、この効果を dispel することが出来る。
Target creature turns to stone and becomes invulnerable for X (3) turn(s). Target enemies cannot act. Target friendly creatures may act but doing so will dispel this effect.
45 Earth T AC Time Stasis みたいに一方的に攻撃してダメージを与えられるわけじゃないけど、勇者の magic power が高ければ 4 ターンとかすげー長いターン石化させることが出来る場合もあるので、「とにかくこいつをちょっとの間だけ無力化したい!!」っていう時に大活躍
1 Earth Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Earth) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Earth).
Prime N PA
2 Earth Magic II Earth Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Earth) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Earth).
Prime N PA
3 Earth Magic III Earth Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Earth) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Earth).
Prime N PA
2 Erosion 目標の壁や物体に X (1) 構造物ダメージを与える。
Deals X (1) structural damage to target wall or obstacle.
15 Earth B AC
3 Earthquake 目標の 4x4 範囲の壁や物体に X (1) 構造物ダメージを与える。範囲内の全ての部隊捉まり、また "Dazed" 状態になる。
Deals X (1) structural damage to walls and obstacles in the target 4x4 area. All creatures caught within the area will also be “Dazed”.
45 Earth B AC
3 Poison Cloud 3x3 の毒雲を作り出し、毎ターン X (166) ダメージ (Earth) を与える。戦闘終了まで継続する。
Creates a 3x3 cloud of poison which deals X (166) damage (Earth) each turn. Lasts until the end of the combat.
55 Earth B AC また使ったことはないけど、もし訳の通りなら、これは他の攻撃魔法と一線を画していて、効果が戦闘終了まで続く、という凄い魔法。(until the end of the combat ってそういう意味だよね?)でも、どうせ移動されちゃって終わりなんだろうな。(^^;
Magic abilities - Water
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Ice Armor 目標の友軍部隊に Ice Armor を付与する。Ice Armor は Y (4) ターンの間、X (47) Might Defense を増加させ、攻撃者に対して "Chilled" 効果を与える。
Grant Ice Armor to the target friendly creatures. Ice Armor increases Might Defense by X (47), applies the “Chilled” effect to attackers and lasts for Y (4) turns.
10 Water T AC
2 Ice Armor, Mass Ice Armor 全ての友軍部隊に Ice Armor を付与する。Ice Armor は Y (4) ターンの間、X (18) Might Defense を増加させ、攻撃者に対して "Chilled" 効果を与える。
Grant Ice Armor to all friendly creatures. Ice Armor increases Might Defense by X (18), applies the “Chilled” effect to attackers and lasts for Y (4) turns.
40 Water T AC
2 Ice Wall Y (3) ターンの間、X (2) 建造物 HP の物体(3x1)を作り出す。部隊が隣接するマスに立つと "Chilled" 効果を受ける。遠距離攻撃へのカバーを準備する。
Creates an obstacle (3x1) with X (2) structure points for Y (3) turns. Creatures standing in the surrounding squares are inflicted by the “Chilled” effect. Provides cover to ranged attacks.
30 Water T AC
3 Summon Water Elemental X (9) Water Elemental を召喚する。
Summon X (9) Water Elementals.
45 Water T AC
2 Frozen Ground 目標の 3x3 範囲を Frozen Ground へと変え、変わったことを敵から見えなくする。変えた範囲を横断しようとする時、敵クリーチャーは移動力を失う。敵がその場所に入った時、Frozen Groud は見つかってしまう。
Turns the target 3x3 area into Frozen Ground that is invisible to the enemy. Enemy creatures lose movement points when they cross the zone. The zone is spotted when an enemy creatures steps into it.
30 Water T AC
1 Water Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Water) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Water).
Prime N PA
2 Water Magic II Water Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Water) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Water).
Prime N PA
3 Water Magic III Water Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Water) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Water).
Prime N PA
2 Eternal Winter "Chilled" 効果の継続期間は勇者の Water 能力を X (1) 増加し、影響を受ける。
Duration of the “Chilled” effects inflicted by the hero's Water abilities is increased by X (1).
Water N PC
1 Ice Bolt 単体目標へ X (187) ダメージ (Water) を与える。また、対象者は "Frozen" 効果によって害を受ける。
Deals X (187) damage (Water) to a single target. Victim also suffers from the “Frozen” effect.
15 Water B AC
2 Blizzard X (2) ターンの間、目標の 4x4 範囲に雹の雲を作り出す。雹の雲の下にクリーチャーは Y (344) ダメージ (Water) と "Chilled" 効果を与えられる。
Creates hailclouds in target 4x4 area which last for X (2) turns.Creatures under the hailclouds are dealt Y (344) damage (Water) and inflicted by the “Chilled” effect.
30 Water B AC 4x4 の範囲に 1 ブロックでも障害物があると使えないので、非常に使い辛い。
3 Circle of Winter 円状に X (257) ダメージ (Water)と影響を受ける敵に "Chilled" 効果を追加する。
Deals X (257) damage (Water) in a circle and applies the “Chilled” effect on its victims.
45 Water B AC
2 Ice Breaker 友軍のクリーチャーは X (+79) Luck で Frozen クリーチャーを攻撃する。しかし、Frozen 効果は解除される。
Friendly creatures attack frozen creatures with X (+79) Luck but dispels the “Frozen” effect.
Water B PC Frozen GroundIce Bolt しか Frozen 効果ないんだよな....Chilled も含まれてば凄い強いのになぁ、と思う魔法。
Magic abilities - Light
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Celestial Armor 目標の友軍のクリーチャーへ X (4%) Might Defense と Magic Defense を与え、被ったダメージの Y (50%) を遮断する。dispel されるか Z (419) ダメージを遮断するまで効果が継続する。
Gives X (4%) Might Defense and Magic Defense to the target friendly creature and absorbs Y (50%) of the damage taken. Lasts until dispelled or Z (419) damage is absorbed.
10 Light T AC
2 Celestial Armor, Mass Celestial Armor 勇者の軍勢へ X (4%) Might Defense と Magic Defense を与え、被ったダメージの Y (50%) を遮断する。dispel されるか Z (419) ダメージを遮断するまで効果が継続する。
Gives X (4%) Might Defense and Magic Defense to the Hero's army and absorbs Y (50%) of the damage taken. Lasts until dispelled or Z (419) damage is absorbed.
40 Light T AC
3 Summon Light Elemental X (7) Light Elemental を召喚する。
Summons X (7) Light Elementals.
45 Light T AC こっちか、Summon Darkness Elemental はキャンペーンの中盤以降、マップ開始直後から大活躍
1 Heal 目標の部隊を直ぐに X (432) 回復させる。
Target stack is instantly healed by X (432).
20 Light T AC 4 ご存知の通り HoMM6 では 1 ユニットの HP 分 heal すると 1 ユニット復活させる。ので、Regeneration やこの魔法は重要だったり。でも、Heal は recast 長いから使い勝手悪いんだよね。
2 Heal, Mass Heal 全ての友軍部隊を直ぐに X (432) 回復させる。
All friendly stack are instantly healed by X (432).
40 Light T AC
3 Purity, Mass 全ての友軍部隊から悪影響のある効果を全て取り除き、X (2) ターンの間、悪影響のある効果から無敵とする。
Dispell all negative effects from all friendly stacks and makes them immune to negative effects for X (2) turns.
55 Light T AC
1 Retributioni Aura I X (3) ターンの間、近接攻撃が目標に当たると攻撃者にダメージを与える。攻撃者の与えたダメージの Y (74%) (max Z (!00%)) を返す。
Melee attacks hitting the target also damage the attacker for X (3) turns. Y (74%) (max Z (100%)) of the attacker's unmitigated damage is returned.
15 Light T AC
2 Retributioni Aura II Retributioni Aura I Retribution Aura は目標に隣接する全ての敵部隊へダメージを返す。
Retribution Aura returns damage to all enemy stacks adjacent to the target.
Light T PC 何故かこの魔法だけ II、III とレベルした場合、Passive Combat ability として、I への作用を拡張するようになっている。
3 Retributioni Aura IiI Retributioni Aura II Retribution Aura は全ての敵部隊へダメージを返す。
Retribution Aura returns damage to all enemy stacks.
Light T PC 最近のお気に入り魔法♪
味方部隊の Heal ユニットが潤沢になってくると硬くてフットワークの良いユニットに掛けて敵軍に単身突撃。Shooter が多いイマイチだが直接攻撃が多いと、敵が与えたダメージ全て敵ユニットに返って行くので。
1 Light Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Light) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Light).
Prime N PA
2 Light Magic II Light Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Light) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Light).
Prime N PA
3 Light Magic III Light Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Light) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Light).
Prime N PA
2 Sunburst 中央から 8 方向へ放射する星を作る。光線による害によって全ての敵部隊は X (139) ダメージ (Light)を被る。
Creates a star which radiates to eight directions from the center.
Deals X (139) damage (Light) to all enemy stacks affected by the rays.
30 Light B AC
3 Blindness 目標の敵部隊は移動、攻撃、アビリティの使用が X (3) ターンの間出来なくなる。Blindness は部隊から攻撃を受けたときに解除される。
Target enemy creature cannot move, attack or use any abilites for X (3) turns. Blindness is dispelled when the creature is attacked.
45 Light B AC もし敵に唱えられたら、自軍の一番弱い部隊で攻撃して解除。
Magic abilities - Darkness
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Weakness Y (5) ターンの間、目標敵クリーチャーのダメージを X (22%) 軽減する。
Reduces Damage of target enemy creature by X (22%) for Y (5) turns.
10 Dark T AC
2 Weakness, Mass Weakness Y (5) ターンの間、全ての敵クリーチャーのダメージを X (8%) 軽減する。
Reduces Damage of all enemy creature by X (8%) for Y (5) turns.
40 Dark T AC
3 Summon Darkness Elemental X (1) Darkness Elemental を召喚する。
Summon X (1) Darkness Elementals.
45 Dark T AC 反撃されないし、テレポートだし、意外に固いし、召喚場所を選ばないのでいきなり敵陣の shooter 横に召喚とか、キャンペーン後半で Magic 系勇者の主攻撃手段。(Core x2 種 x30 ユニットで、敵 Champion x2, Elite x3 種 x15, Core x4 種 x40 とか相手でも完勝とかもw)
3 Terror 目標の敵部隊に最悪の悪夢を見せて混乱させる。それは恐怖から強制的に彼らを逃げ出させ、勇者の軍団から遠ざける。追加で彼らの次のターンを無くし、X (3) ターンの間 Terror 効果が続く。(Y (-30%) Damage, Might/Magic Resistance, Z(-30) Morale/Luck)
Target enemy stack is confronted with a vision of their worst nightmare. It forces them to run away in fear, moving away from the Hero's army. In addition they skip their next turn and are affected by Terror for X (3) turns. ( Y (-30%) Damage, Might Resistance and Magic Resistance, Z (-30) Morale and Luck)
40 Dark T AC
1 Dark Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Dark) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Dark).
Prime N PA
2 Dark Magic II Dark Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Dark) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Dark).
Prime N PA
3 Dark Magic III Dark Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Dark) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Dark).
Prime N PA
1 Agony 影が敵部隊に巻きつき HP を吸い取る。対象は Y (3) ターンの間 X (692) ダメージ (Dark) を部隊のターンが来るたびに被る。この効果は生きている生物(※1)のみ有効。
Shadow tendrils coil around an enemy stack to drain its lifeforce. The victim is dealt X (692) damage (Dark) every time it is about to do an action for Y (3) turns.
15 Dark B AC ※1:Living Creature の属性があるユニット。
DoT(Damage over time)タイプなので、とりあえず最初に掛けておいて、ってな魔法。Necromancer キャンペーンの初期では大活躍でした。
2 Agony, Mass Agony 影が全ての敵部隊に巻きつき HP を吸い取る。対象は Y (3) ターンの間 X (692) ダメージ (Dark) を部隊のターンが来るたびに被る。この効果は生きている生物(※1)のみ有効。
Shadow tendrils coil around an enemy stack to drain its lifeforce. The victim is dealt X (692) damage (Dark) every time it is about to do an action for Y (3) turns.
40 Dark B AC ※1:Living Creature の属性があるユニット。
3 Puppet Master 勇者は X (1) ターンの間、一時的に目標の敵部隊の制御を得る。もし、その部隊がダメージを受けると効果は消える。
The Hero gains temporary control over the target enemy stack for X (1) turn. If the victim takes damage, the effect is dispelled.
45 Dark B AC ダメージを食らうと dispel されちゃうので妙に使いどころが難しい魔法。敵 Champion にかけた次の瞬間に敵 Core に殴られて解除とか泣くに泣けない状態もあったり....orz
そんな訳でこいつを取るくらいなら、Time Stasis 取るなぁ....
1 Despair Y (4) ターンの間、X (34) の Morale を目標から減らす。目標から Morale に影響を及ぼす全ての有益効果を消し去る。
Decreases target's Morale by X (34) for Y (4) turns. Dispels all positive effects affecting Morale from the target.
15 Dark B AC
2 Despair, Mass Despair Y (4) ターンの間、X (34) の Morale を全ての敵部隊から減らす。全ての敵部隊から Morale に影響を及ぼす全ての有益効果を消し去る。
Decreases target's Morale by X (34) for Y (4) turns. Dispels all positive effects affecting Morale from the target.
40 Dark B AC
1 Life Drain X (3) ターンの間、目標の味方部隊の攻撃は生きているクリーチャー目標から HP を吸い取る。与えたダメージの Y (39%) 分 HP を回復する。
Attacks of target friendly stack drains the lifeforce of living targets for X (3) turns. Restores its Health by Y (39%) of the damage dealt.
15 Dark B AC 与えるダメージ多ければ、多いほど良いんだが、少ないときにはイマイチな魔法。
2 Life Drain, Mass Life Drain X (3) ターンの間、全ての味方部隊の攻撃は生きているクリーチャー目標から HP を吸い取る。攻撃者は与えたダメージの Y (39%) 分 HP を回復する。
Attacks of all friendly stack drains the lifeforce of living targets for X (3) turns. Restores their Health by Y (39%) of the damage dealt.
40 Dark B AC
2 Purge 目標の範囲に入ると敵クリーチャーから全ての有益な効果消し去り、X (1) ターンの間有益な効果を無効化する。
Dispels all positive effects from enemy creatures in the target area and makes them immune to positive effects for X (1) turns.
30 Dark B AC
Magic abilities - Prime
Lv Name Require Description Mana School Rep Type Charge Recast Note
1 Arcane Ward 勇者は X (1) Magic Defense を永久に得る。
Hero gains X (1) Magic Defense permanently.
Prime T PA
2 Arcane Ward Arcane Ward I 勇者は X (2) Magic Defense を永久に得る。
Hero gains X (2) Magic Defense permanently.
Prime T PA
3 Arcane Ward Arcane Ward II 勇者は X (2) Magic Defense を永久に得る。
Hero gains X (2) Magic Defense permanently.
Prime T PA
1 Dispel Magic 目標から全ての効果を消し去る。
Dispels all effects from the target.
15 Prime N AC
2 Dispel Magic, Mass Dispel Magic 目標の範囲内の目標から全ての効果を消し去る。
Dispels all effects from the targets present in the target area.
30 Prime N AC
3 Time Stasis 目標の敵クリーチャーは次 X (2) ターン順番を飛ばされる。Time Stasis は攻撃を受けても効果は消えない。
Target enemy creature skips the next X (2) turns. Time Stasis is not dispelled by attacks.
55 Prime T AC X ターンの間一方的に攻撃できる素敵魔法。
1 Prime Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Prime) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Prime).
Prime N PA
2 Prime Magic II Prime Magic I 勇者は X (3) Magic Power(Prime) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Prime).
Prime N PA
3 Prime Magic III Prime Magic II 勇者は X (3) Magic Power(Prime) を得る。
Hero gains X (3) Magic Power (Prime).
Prime N PA
1 Arcane Exaltation I 勇者は X (2) Magic Power を得る。
Hero gains X (2) Magic Power.
Prime N PA
2 Arcane Exaltation II Arcane Exaltation I 勇者は X (2) Magic Power を得る。
Hero gains X (2) Magic Power.
Prime N PA
3 Arcane Exaltation III Arcane Exaltation II 勇者は X (2) Magic Power を得る。
Hero gains X (2) Magic Power.
Prime N PA
1 Magic Affinity I 勇者は X (30) Mana (最大) を永久に得る。
Hero gains X (30) Mana (Maximum) Permanently.
Prime N PA
2 Magic Affinity II Magic Affinity I 毎日最大 Mana の X (2%) 回復する。
Restore X (2%) of the Hero's Mana (Maximum) each day.
Prime N PA
3 Magic Affinity III Magic Affinity II 戦闘開始 Y (10) ターンの間、毎ターン X (2) Mana 回復する。
Regeneration X (2) Mana each turn in the first Y (10) turns of the combat.
Prime N PA
1 Slow 目標の敵部隊の Y (2) 移動力と X (11) イニシアチブを減らす。Z (3) ターンの間。
Decreases target enemy stack's Initiative by X (11) and Movement by Y (2). Lasts Z (3) turns.
10 Prime N AC
2 Slow, Mass Slow 全ての敵部隊の Y (1) 移動力と X (5) イニシアチブを減らす。Z (3) ターンの間。
Decreases all enemy stack's Initiative by X (5) and Movement by Y (1). Lasts Z (3) turns.
40 Prime N AC
3 Meditation Y (4) ターンの間、勇者の Magic Power を X (20) 上げ、彼/彼女の最大 Mana の Z (50%) 分を直ぐに補充する。
Increases your Hero's Magic Power by X (20) for Y (4) turn and instantly restores Z (50%) of his/her Mana (Maximum).
30 Prime N AC
1 Haste 目標の味方部隊の Y (2) 移動力と X (11) イニシアチブを増加させる。Z (3) ターンの間。
Increases target friendly stack's Initiative by X (11) and Movement by Y (2). Lasts Z (3) turns.
10 Prime N AC
2 Haste, Mass haste 全ての味方部隊の Y (1) 移動力と X (5) イニシアチブを増加させる。Z (3) ターンの間。
Increases all friendly stack's Initiative by X (5) and Movement by Y (1). Lasts Z (3) turns.
40 Prime N AC
3 Teleport 目標の味方クリーチャーを他の場所へ瞬間移動させる。
Teleports target friendly creature to another location.
45 Prime N AC
1 Disruption 目標の敵部隊の鎧を壊す、戦闘が終了するまで X (26) Might Defense が減少する。単一部隊へ何回も掛けることが出来る、しかし、防御は 0 を下回らない。
(Destroys armor of target enemy stack, reducing its Might Defense by X (26) till the end of the combat. Can be cast several times on a single stack, but defense will not go below zero.
10 Prime B AC
2 Mana Leech 敵勇者の Mana (現在)の X (10%) を自分の勇者へ転送する。
(Transfers X (10%) of the enemy Hero's Mana (Current) to your Hero.
30 Prime B AC
3 Implosion 目標の敵部隊に X (86) ダメージ (Prime)を与える。このダメージは回復できない。
(Deals X (86) damage (Prime) to target enemy stack. This damage cannot be healed.
45 Prime B AC

[UP]